مرجع ویدئو پروژکتور و پرده نمایش

فروش انواع ویدئو پروژکتور و پرده نمایش

مرجع ویدئو پروژکتور و پرده نمایش

فروش انواع ویدئو پروژکتور و پرده نمایش

فروشگاه آسیا پروژکتور در سال 1385 با هدف دسترسی راحت و مطمئن مشتریان به کالاهای اورجینال تاسیس گردید و فعالیت خود را با فروش انواع ویدئو پروژکتور آغاز کرد . این فروشگاه محصولات متنوعی از قبیل ویدئو پروژکتور(Video projector - ویدئو فراتاب ) ، پرده نمایش ، برد هوشمند قلم هوشمند ساز و ... در برند های معتبر دنیا عرضه می شود . کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش همواره از اصلی ترین اهداف این مجموعه بوده است .ما به شما اطمینان می دهیم که با خیالی آسوده از فروشگاه خرید نمایید . کاربران و مشتریان گرامی می توانند به صورت حضوری نیز از نزدیک محصولات ما را دیدن نمایند .

  • ۱
  • ۰

تعریف ویدئو یا دیتا پروژکتور
دستگاهی مبتنی بر لامپ و لنز (عدسی) است که تصاویر و اطلاعات کامپیوتری و ویدئویی خود را از منابع مختلف نظیر: کامپیوتر، ویدئو پخش DVD، انواع پلیرها، دوربینهای فیلمبرداری، وربین دیجیتال ، تلویزیون و غیره دریافت نموده و پس از پردازش آن، با بزرگنمایی قابل توجهی به روی صفحه ، نمایش می دهد. البته میزان بزرگنمایی بستگی به لنز و نیز فاصله دستگاه از پرده نمایش نیز دارد.


چرا از پروژکتور استفاده می کنیم ؟
در یک کلام هر کجا که استفاده از تصویر ، بهتر و موثر به نظر برسد , ویدئو پروژکتور می تواند کارایی داشته باشد.


در انتخاب یک ویدئو پروژکتور چه عواملی مهم هستند؟
میزان شدت روشنایی
اجازه بدهید که از جنبه تکنیکی نیز به ویدئوپروژکتور نگاه کنیم . عاملی که اغلب باعث تمایز یک ویدئو پروژکتور می شود میزان رزولوشن آن است . واحد شدت روشنایی انسی لومن است ، به عبارت دیگر قدرت تابش نور و انعکاس آن بر روی پرده نمایش بستگی به میزان قدرت آن دارد.
 شایان ذکر است که واژه ANSI مخفف عبارت American National Standards Institute ( موسسه ملی استاندارد آمریکا ) می باشد و Lumen واحد اندازه گیری شار یا توان نوری است. قیمت ویدئو پروژکتور با شدت روشنایی نسبت مستقیم دارد . به این معنی که هر چه عدد شدت روشنایی بالاتر باشد قیمت دستگاه دیتا پروژکتور نیز گرانتر خواهد بود . بنابراین هنگام خرید ویدئو پروژکتور، در نظر داشتن نیاز واقعی (با توجه به ابعاد و روشنایی محیط) و البته پیشبینی کاربری آینده امری ضروری به نظر می رسد. . این نکته را هم باید در نظر گرفت که برای خرید یک پروژکتور خانگی میزان کنتراست اهمیت بیشتری از لومن دارد. چرا که پروژکتور های خانگی معمولا در محیط تاریک استفاده میشوند.
رزولوشن یا وضوح و تفکیک پذیری تصویر (Resolution) :
رزولوشن به بیان ساده ، به تعداد پیکسل هایی گفته می شود که دیتا پروژکتور برای خلق تصویر استفاده می کند . هرچه پیکسل های بیشتری استفاده شوند ، رزولیشن بالاتر است .قدرت تفکیک در هر دیتا پروژکتور با دو نماد حداقل (رزولوشن واقعی) و حداکثر (رزولوشن قابل نمایش) بیان می شود.
باید توجه داشت که ویدئو پروژکتورهایی که رزولوشن پایین تری دارند ، ارزان تر هستند و نمی توانند تصویری ایجاد کنند که به روشنی و جذابیت ویدئو پروژکتورهای با رزولوشن بالا باشد . در نتیجه در مواردی که نیاز دارید جزئیات تصویر را به خوبی ببینید باید از دیتا پروژکتورها با وضوح بالا استفاده نمائید.
کنتراست (Contrast)
کنتراست رنگ معیاری است برای تشخیص تفاوت موجود بین روشنترین سفید و تیره ترین سیاهی که در یک لحظه از جلوی چشمان ما می گذرد. به زبان ساده تر می توان گفت که هر چقدر کنتراست رنگ بیشتر باشد، کیفیت تصویر نیز بالاتر می رود.کنتراست را با نماد n:1 نشان می دهند . کنتراست پارامتریست که واحد ندارد و تنها به شکل عددی نظیر ۶۰۰:۱ نمایش داده می شود . هر چه این نسبت بزرگتر باشد به این معنیست که فاصله بین سیاهترین نقطه و سفیدترین نقطه تصویر بیشتر بوده و که موجب تفکیک بهتر رنگها در فاصله مرزی بین دو رنگ مجاور شده و نتیجتا وضوح تصویر بیشتر می شود

قابلیت بی سیم (wireless) یا باسیم
 ویدئو پروژکتورهای وایرلس (Wireless) مبتنی بر شبکه وایرلس بوده و تنها در ارسال تصاویر کامپیوتری از طریق کارت شبکه وایرلس توانمند هستند و جهت ارسال تصاویر ویدئویی (فیلم) به هیچ عنوان توصیه نمی شوند. معمولا در اغلب مارکهای معتبر یک یا دو مدل مجهز به این امکانات می باشند که به همین دلیل دارای قیمت بالاتری نیز هستند . بنابراین توصیه می شود در صورت عدم نیاز ، این مدلها را انتخاب نفرمایید.
وزن ویدئو پروژکتور
این مورد بیشتر برای انواع قابل حمل مطرح می شود. اگر دنبال ویدئو پروژکتور قابل حمل هستید به سراغ انواع سبک تر بروید. لازم به ذکر است که مدلهای بسیار سبک که معمولا با کاربری خاص مدیران طراحی و تولید می شوند ، اغلب قیمتهای بالاتری دارند .
عمر لامپ


لامپ ویدئو پروژکتور
نکته مهمی که باید بدانید این است که قلب پروژکتور ، لامپ آن است که بر حسب ساعت بیان می شود و گران ترین قطعه ی مصرفی آن محسوب می شود
البته می باید در نظر گرفت که به دلیل گران بودن بهای لامپ دستگاه در عمر لامپ سیستم خریداری شده دقت نمود بعضا دیده شده که در خرید یک دستگاه به لحاظ گران بودن بهای لامپ و با عمر کم آن اشتباه بزرگی صورت گرفته است.
یک راه خوب برای جلوگیری از سوختن لامپ ، توجه به میزان روشنایی تصویر ارسال شده روی صفحه ی نمایش و تیره و کدر شدن آن می باشد. تصویر ارسال شده معمولا بعد از مدت زمان مشخصی تیره و کدر می شود. این اثر نه تنها بر روشنایی تصویر اثر می گذارد بلکه کیفیت کلی آن را نیز کاهش می دهد.اگر می خواهید از بروز این اثر جلوگیری نمایید، همیشه باید به تایمر لامپ پروژکتور توجه داشته باشید. بیشتر پروژکتورها میزان زمانی که از لامپ استفاده شده است را محاسبه کرده و هنگامی که لامپ به پایان عمر خود نزدیک می شود شما را باخبر می کنند. زمانی که لامپ به پایان عمر خود می رسد، اکثر سازنده ها پیشنهاد می کنند که باید در سریع ترین زمان ممکن آن را با یک لامپ جدید جایگزین کنید. هر چند، اگر هنوز پروژکتور شما تصاویر با کیفیت مناسبی را ارسال می کند می توانید یک لامپ یدکی خریداری کنید تاپس از افت کیفیت تصویر لامپ پروژکتور خود را تعویض نمایید.اکثر لامپ پروژکتورها در حدود ۳۰۰۰ ساعت عمر میکنند.اگر در خرید پروژکتور این عدد بیشتر از ۳۰۰۰ باشد یک امتیاز برای آن محسوب میشود و معمولا با دو عدد گزارش میشود که معرف حداقل و حداکثر طول عمر است.

تعداد و نوع ورودی و خروجی ها
ورودی و خروجی های ویدئو پروژکتور
بسته به نیاز کاربران در محیط کاربری، این مهم قابل تامل و بررسی می باشد . جهت استفاده در محیط های سمعی و بصری یا سالن همایش، انتخاب یک پروژکتور با طیف کاملی از ورودی و خروجی ها ( نظیر ورودی و خروجی کامپیوتر ، ویدئو ، کامپوننت ، S-Video و ورودی و خروجی صدا ) پیشنهاد می گردد . ضمنا در هنگام خرید، در صورت نیاز به دو ورودی همزمان کامپیوتر ( جهت سوییچ بر روی تصاویر دو کامپیوتر ) و یا نیاز به خروجی مانیتور ( جهت مشاهده همزمان تصویر بر روی مانیتور و پرده نمایش ) در انتخاب ویدئو پروژکتور دقت نظر داشته باشید .
بزرگ نمایی تصویر (ZOOM) و فاصله از پرده نمایش
ابعاد تصویر، بسته به فضای محیط قابل تغییر هستند که باید در فواصل معینی تنظیم شوند. معمولا در راهنمای ویدئو پروژکتورها جدول مربوط به فواصل مختلف دستگاه از پرده نمایش توضیح داده شده است.

 

  • ۹۸/۰۶/۱۱
  • رضا خلخالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی